Turistů je dost, ale málo utrácí. Praha chce odlákat opilé Brity, nově cílí na bohaté

 

Praha je město proslulé svými historickými památkami. Pro část zahraničních turistů ale stále symbolizuje spíš levné pivo a bujarý noční život, na což doplácí zejména obyvatelé centra. To chce nyní Praha změnit. V nové kampani bude do města lákat „kultivovanější“ turisty – tedy takové, kteří se budou chovat slušněji a zároveň ve městě utratí víc peněz.

Pomocí přesně mířené reklamy tak chce Praha oslovit cizince prostřednictvím „příběhů“, které propojí Prahu s tím, co už znají z domova. „V praxi to bude vypadat takto: Digitální svět vás identifikuje jako Němce. Skrze reklamní bannery vám nabídne web Prahy v němčině a nabídka se vám přeskládá na míru. Řekne vám, ať se projdete po stopách Franze Kafky, ať navštívíte kavárnu Louvre, pustíte si jeho román Zámek jako audioknihu. A nabídne suvenýry s Kafkou,“ vysvětluje Adamcová.

Podobné „příběhy“ na webu naleznou i další národnosti. Poláci budou moct vyrazit po stopách Napoleonova maršála Josefa Poniatovského, jehož matka z Prahy pocházela, Italové zase Vivaldiho, který věnoval svých Čtvero ročních dob pražskému mecenáši, hraběti Václavovi z Morzinu. Američany bude Praha lákat na bar Tretter’s v Obecním domě a Korejci budou moci navštívit místa z tamních populárních romantických seriálů, které se natáčely v Praze.