Prchal byl součástí marketingového týmu ANO od roku 2013, kdy se hnutí dostalo do Sněmovny se ziskem 47 mandátů. Stalo se součástí vlády Bohuslava Sobotky spolu s ČSSD a KDU-ČSL. Prchal jako odborník na on-line komunikaci a sociální sítě byl od té doby u všech kampaní. Babiš ho po sněmovních volbách v roce 2017 označil za „génia sociálních sítí“, chválil ho i za knihu O čem sním, když náhodou spím.
Prchal stál také u zrodu webu Médiář.cz, který se zaměřuje na marketing a média. V minulosti se mimo jiné podílel na prezidentské kampani Karla Schwarzenberga nebo radil pražské primátorce Adrianě Krnáčové. Kromě toho se věnoval grafickému designu a žurnalistice.
Před několika dny se stal prvním členem, kterého za 30 let fungování vyloučilo sdružení ADC. Podle členů překročila Babišova kampaň nejen profesionální, ale i etické hranice.
Předseda hnutí ANO čelil kritice za billboardy s textem „Nezavleču Česko do války. Jsem diplomat. Ne voják. Prezident Babiš.“ Kritici mu vyčítali to, že straší voliče. Babiš přiznal, že se text nepovedl, a slíbil, že ho změní. Na billboardech se pak objevily nové plakáty s nápisem „Generál nevěří v mír“ s dovětkem „Volte mír. Volte Babiše“.
Babiš nakonec ve druhém kole prezidentské volby prohrál o téměř milion hlasů s bývalým vysokým představitelem NATO generálem Petrem Pavlem. V pondělním rozhovoru pro Mladou frontu DNES pak Babiš uvedl: „Je pravda, že náš marketér kampaň úplně nezvládl. Úplně se nepovedl ten billboard, na kterém neměl být voják, ale generál, a měl mluvit o míru. A ne o válce. Měli jsme se také víc držet hesla, že pomáhám lidem.“ Konkrétní jméno marketéra ale neuvedl.